Tokratno Erasmus plus usposabljanje sem imela v londonski enoti podjetja Reach Food Service.  Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2018 in se ukvarja z dobavo vrhunskih živilskih sestavin za najprestižnejše restavracije v Združenem kraljestvu in tudi po svetu. V času moje mobilnosti so pripravljali paket sabljarice za elitno restavracijo v Monaku.

Najprej so restavracijam dobavljali ribe in morske sadeže,  nato so ponudbo dopolnili še z vrhunskim mesom in delno tudi s surovinami za slaščičarstvo. V času epidemije s Covidom, zaposlenih niso odpuščali, ampak so ponudili restavracijam, ki so bile takrat zaprte, dostavo hrane do končnih naročnikov oziroma na dom. To se jim je zelo obrestovalo in tako imajo danes zaposlenih preko 150 ljudi.

Surovine nabavljajo po celem svetu, od Kitajske, Nove Zelandije, Kanade, EU … V prodajnem programu imajo zmrznjene in sveže vrhunske ribe, rake, kaviar, sestavine za suši. Z nekaterimi izdelki, kot so listki hobotnice, sabljarica ipd., sem se tudi sama prvič seznanila.

Enota v Londonu obsega številne skladiščne prostore: suha skladišča, hladilnice, zamrzovalne komore in prostore za predelavo oziroma prepakiranje. Imajo pa tudi bazene za žive morske ribe in rake.

Zelo zanimiva je njihova organizacija dela. Zaprti so le v nedeljo, sicer pa so za stranke odprti 24 ur, delovne naloge pa v podjetju opravljajo v timih in glede na potrebe strank in dobaviteljev. Kot zanimivost naj zapišem, da na elektronsko pošto odgovarjajo praviloma po polnoči, ko imajo zaposleni več miru in praviloma ni telefonskih klicev.

Podjetje zagotavlja visoke standarde higiene in kakovosti  izdelkov in sledijo zahtevam številnih standardov za živila (MSC, IFS, SQF, Halal …). Vse dobavitelje preverjajo še z lastnimi presojami.

Dobavitelje preverjajo še glede trajnostnih pristopov, ki so pomembni tudi Reach Food. Njihova embalaža je v največji meri kartonska, službeni avtomobili na električni pogon, skrbijo za zadovoljstvo zaposlenih, varno delovno okolje. Svojo družbeno odgovornost pa uresničujejo tudi z različnimi humanitarnimi pristopi (npr. donacijami hrane).

V okviru mobilnosti smo se veliko pogovarjali o mednarodni trgovini z živili, pomenu standardov za živila, obvladovanju  zakonskih predpisov, vplivih Brexita … Predstavnike podjetja je zanimalo katere vrhunske  živilske surovine imamo v Sloveniji. Izmenjali smo si tudi izkušnje s področja zagotavljanja in preverjanja kakovosti živil in njihovega označevanja.

Mobilnost mi je omogočila, da sem spoznala se druge strokovne in kulturne značilnosti otoka – od ponudbe in prodaje živil, njihovih poslovnih navad, kulinarike, zgodovinskih značilnosti, parkov …

Usposabljanje v podjetju Reach Food Service je bila zame odlična izkušnje, ki bo z mnogimi elementi razširila moja znanja in bo obogatila moje pedagoško delo.

 

Vesna Poštuvan, predavateljica VSŠ