Od 10. do 23. marca 2019 sta bili Viktorija Matjašič in Urška Kmetič, dijakinji 4. letnika Srednje šole za prehrano in živilstvo, na delovni praksi na partnerski šoli Ester Mosessons Gymnasium v Göteborgu na Švedskem. Prvi teden sta se jima pridružila tudi direktor IC Piramida Maribor Davorin Urih in vodja MIC-a dr. Alenka Hmelak Gorenjak. Skupaj so si ogledali šolo in nacionalno tekmovanje v pekovskih izdelkih, se sprehodili po Stockholmu in Göteborgu, dijakinji pa sta nato nadaljevali s prakso v švedskem podjetju.

Viktorija in Urška sta o svojem “erasmus” doživetju napisale spodnji prispevek.

Friska!

Oglašava se iz živahnega Göteborga, mesta polnega ljudi, zgradb, industrije, tramvajev, avtobusev in raznoraznih trgovin.

Let v Stockholma je bil odličen, sicer je bilo sprva oblačno nebo, ampak potem se je razjasnilo, tako da so lahko nastale čudovite fotografije.
Hotel v Stockholmu je bil enkraten, tudi spanje v njem. Nasljednji dan je bila malo daljša pot do Göteborga, ampak smo jo premagali s pogovarjanjem, gledanjem serij in slikanjem (to je bila obveza pri vsem😉).
Ob 14. uri v ponedeljek smo prispelj v mesto in spoznali profesorico, ki nam je pokazala pot do najinega hostla in izročila par stvari. Potem smo se odpravili na super kosilo, ki smo si ga pošteno zaslužili. Pogledali smo še par ulic nato pa trd spanec. Nasljedni dan smo spoznali njihovo 5 nadstropno šolo v ogromnem kampusu, ki ga sestavljajo tudi študenstka stanovanja iz kontejnerov. Potem smo se še malo zapeljali po vodi s trajektom. Švedi imajo namreč zelo dobre povezave skozi in izven mesta z busi, tramvaji, trajekti, imaš pa tudi možnost najema električnega skiroja, kolesa… Dobili sma karto, s katero se lahko neomejeno vozima z vsemi javnimi prevozi, kar je odlično.
Spoznali smo tudi 3 državljane bivše Jugoslavije, ki tukaj živijo več kot 20let.
Ogledali sva si narodni muzej, tekmovanje najboljših slaščičarjev do 25let in še malo okolice najinega hostla. V petek sva šle na ogled delavnice najinega praktičnega pouka in spoznale najinega mentorja.
Vikend je bil pester, saj smo se že zgodaj zjutraj odpravili na ogled otok, kjer smo lahko videli, kje so imeli včasih vikingi izmenjalno mesto z blagom in se sprehodili vse do razgledne točke na otoku, kjer se vidi večino mesta. V nedeljo sva še obiskali muzej umetnosti, ki je visok kar 5 nadstropij. Pred njim stoji tudi Göteborški zaščitnik Poseidon.
Delovno prakso sva opravljali v eni od delavnic, ki ustvarja slaščice za Le Pain Francais.
S prakso sva začeli v ranih urah že ob 7.00, končali pa sva običajno ob 3.00 popoldan. Govoriti sva morali tekoče angleško, saj smo se šele takrat razumeli. Najina mentorja sta bila Aziz, ki je po poreklu Francoz in že 12let dela s slaščicami, ter Daniel, ki prihaja iz Argentine, vendar že nekaj let živi na Norveškem, občasno pa se vrača pomagat Azizu v delavnicah v Göteborgu.
Naučili sva se pripravljati mousse ter različne sirupe. Največkrat pa sva morali dekorirati različne tortice, eklerje in pite. Sestaviti sva morali tudi več kot 500 makronov.
Na praksi naju je večkrat zabavala tamkajšnja delavka Daniela, ki prihaja iz Srbije. Bili sva zelo veseli, da sva se lahko z Danielo sporazumevali v srbščini in se tako naučili še srbščino. Ni pa manjkala dobra volja Daniela, ki naju je naučil še nekaj španščine in nama najavil, da bo mogoče obiskal Slovenijo. Bili pa sva tudi pohvaljeni v higieni, saj sva se močno držali sistema HACCP.
Morava pa še tudi povedati,da so ljudje tukaj zelo prijazni, pripravljeni pomagati in vsi govorijo odlično angleško. Je pa tudi res, da so cene malo višje kot pri nas ampak se znajdeva😀