![]() |


LISTINA KAKOVOSTI Svet zavoda je dne, 3. 10. 2007 sprejel listino kakovosti Živilske šole Maribor, s katero zaposleni opredeljujemo pristop k spremljanju in razvijanju kakovosti. Listina temelji na dosedanjih načinih načrtne skrbi za kakovost, ki smo jih v praksi že preizkusili, in opredeljuje strateške usmeritve, ki bodo vodilo našega ravnanja pri načrtnem razvoju kakovosti, da bi tako uspešno dosegali razvojne cilje šole.
Imamo opredeljeno vizijo razvoja. Naša vizija je postati medregionalno izobraževalno središče severovzhodne Slovenije, v katerem si bodo mladi in odrasli pridobivali znanje s področja živilstva, zdrave prehrane, ekološke predelave in varstva okolja, ki bo odraz njihovih potreb, potreb gospodarstva in drugih socialnih partnerjev, lokalne skupnosti ter celotne družbe. Vizijo razvoja smo opredelili leta 2006 na podlagi razgovorov na seji učiteljskega zbora, kjer smo zbrali predloge in pobude vseh zaposlenih. Formalno smo jo sprejeli na seji učiteljskega zbora poklicne in tehniške šole ter predavateljskega zbora Višje strokovne šole. Objavljena je na spletnih straneh šole (http://zivilska.si), z njo seznanjamo vse udeležence izobraževanja, financerje ter predstavnike ostalih interesnih skupin iz okolja. Vizijo vsake 3 leta od izhodiščnega leta 2006 preverimo, ali je še ustrezna, ali s svojimi vsakodnevnimi dejavnostmi in ravnanjem težimo k doseganju zapisanega.
Imamo opredeljeno svoje poslanstvo. Svoje poslanstvo vidimo v razvijanju ustvarjalnosti, inovativnosti, samostojnosti in odgovornosti pri mladih in odraslih, v usposabljanju in spodbujanju za vseživljenjsko učenje. Krepimo medsebojne odnose in jih pripravljamo na uspešno vključevanje v družbo. Poslanstvo smo opredelili leta 2006 na podlagi razgovorov na seji učiteljskega zbora, kjer smo zbrali predloge in pobude vseh zaposlenih. Formalno smo ga sprejeli na seji učiteljskega zbora poklicne in tehniške šole ter predavateljskega zbora Višje strokovne šole. S poslanstvom seznanjamo vse udeležence izobraževanja, financerje ter predstavnike ostalih interesnih skupin iz okolja. Objavljeno je na spletnih straneh šole (http://zivilska.si). Uporabljamo ga kot merilo pri presojanju svojega ravnanja v vzgojno-izobraževalnem delu.O poslanstvu se od oblikovanja besedila leta 2006 vsake 3 leta pogovarjamo na srečanjih strokovnih aktivov in ugotavljamo, ali odgovorno in načrtno izvršujemo oblikovano poslanstvo.
Imamo zapisane vrednote, ki družijo naš kolektiv. Na Živilski šoli Maribor poudarjamo skrb za posameznika, za njegov celostni, tako osebnostni kot poklicni razvoj. Smo strokovni, skrbimo za samoizpopolnjevanje, opredeljujejo nas socialni interes, odgovoren odnos do dela, dostopnost in odprtost, strpnost, prijaznost ter ustvarjalnost. Vrednote, ki nas opredeljujejo, smo oblikovali leta 2006 na podlagi razgovorov na seji učiteljskega zbora, kjer smo zbrali predloge in pobude vseh zaposlenih. Formalno smo jih sprejeli na seji učiteljskega zbora poklicne in tehniške šole ter predavateljskega zbora Višje strokovne šole. Z vrednotami seznanjamo vse udeležence izobraževanja, financerje ter predstavnike ostalih interesnih skupin iz okolja. Objavljene so na spletnih straneh šole (http://zivilska.si). O vrednotah se od oblikovanja leta 2006 vsake 3 leta pogovarjamo na srečanjih strokovnih aktivov v okviru sredinih odmevov in ugotavljamo, ali s svojim ravnanjem in delovanjem sledimo zapisanemu.
Enkrat letno organiziramo pogovor (samorefleksijo) z zaposlenimi o tem, kaj je naša kakovost, kakšni so naši cilji pri tem. Direktorica zavoda in ravnateljica Višje strokovne šole na podlagi vprašalnika vodita pogovor z zaposlenimi o njihovem zadovoljstvu z opravljenim delom, načrtu usposabljanja in osebnega napredovanja. Enkrat letno spremljamo zadovoljstvo zaposlenih, ki evalvirajo lastno delo, zadovoljstvo z doseženimi rezultati, svoj prispevek k razvoju in napredku organizacije, v ta okvir vključijo načrt strokovnega spopolnjevanja in usposabljanja ter predloge za nenehni razvoj.
Kot ena izmed članic konzorcija biotehniških šol imamo izjavo o kakovosti. Konzorcij biotehniških šol, katerega članica smo, je sprejel izjavo o kakovosti. V njej smo opredelili skupne standarde vseh 11 šol, naše posebnosti in prednosti glede na druge šole. Standarde, zapisane v izjavi, od sprejetja leta 2007 preverimo vsake 3 leta, jih evalviramo, po potrebi dopolnimo ali spremenimo.
Imamo dostop do nacionalne baze vprašanj za presojanje kakovosti izobraževanja odraslih. Kot članica skupine POKI 5 imamo dostop do zbirke vprašanj za presojanje kakovosti izvajanja izobraževanja odraslih. Spletno zbirko vprašanj uporabljajo člani skupin in komisij za kakovost na srednji ter višji šoli pri ugotavljanju zadovoljstva naših udeležencev in učiteljev, zaposlenih v organizaciji, ali gostujočih profesorjev na Višji strokovni šoli. Zbirka vprašanj ponuja možnosti za spremljavo zadovoljstva odraslih udeležencev in učiteljev. S pomočjo vprašalnikov zbiramo podatke o zadovoljstvu udeležencev z izvedbo izobraževalnih programov, z materialnimi pogoji, učitelji. Pri učiteljih nas zanima zadovoljstvo z danimi pogoji za strokovno spopolnjevanje in napredek. V vsakoletnem presojanju kakovosti imamo izbrano ožje področje, ki ga evalviramo, oblikujemo vprašalnik za udeležence in učitelje, s katerim pridobimo njihovo mnenje.
Imamo bazo vprašalnikov, ki smo jih razvili za spremljanje zadovoljstva študentov na Višji strokovni šoli. Razvili smo vprašalnik, s katerim ob zaključku študijskega leta spremljamo zadovoljstvo rednih in izrednih študentov z izvajanjem študijskega programa, vsebinami, s predavatelji ter potekom praktičnega pouka v podjetjih. Vsako leto ob zaključku študijskega leta merimo zadovoljstvo udeležencev študijskega programa na Višji strokovni šoli, ugotovitve so osnova za vpeljevanje inovacij in sprememb.
Enkrat letno (junija) izvajamo merjenje zadovoljstva odraslih udeležencev. Letno izvajamo merjenje zadovoljstva odraslih udeležencev s potekom izobraževalnega dela v naši organizaciji. Vsako leto ob zaključku šolskega leta z vprašalnikom ugotavljamo zadovoljstvo odraslih udeležencev z izvajanjem vzgojno-izobraževalnih programov, s pogoji, ki jih ponujamo, ter učitelji. Ugotovitve so temelj za razvoj v prihodnje in obenem podlaga za oblikovanje vsakoletnega akcijskega načrta.
Enkrat letno organiziramo srečanje z mentorje iz podjetij. Ob zaključku šolskega oz. študijskega leta izpeljemo srečanje z mentorji iz podjetij, na katerem jih seznanimo z delom na šoli, novostmi na področju izobraževanja in z možnostmi sodelovanja med šolo in podjetji.
Vsako leto na pedagoški konferenci obravnavamo in analiziramo rezultate zaključnega izpita in poklicne mature. Ob zaključku poteka poklicne mature evalviramo rezultate zaključnega izpita in poklicne mature, doseženi uspeh rednih dijakov in odraslih udeležencev. Na zaključni pedagoški konferenci in na seji izpitnega odbora pregledamo rezultate poklicne mature, jih analiziramo, primerjamo uspešnost dijakov ter odraslih udeležencev na šoli. Rezultate primerjamo z dosežki na državnem nivoju.
V letnem delovnem poročilu vsako leto ocenimo doseženo raven kakovosti. Ob začetku šolskega leta v poročilu o letnem delovnem načrtu ocenimo doseženo raven kakovosti, ovrednotimo zastavljene cilje preteklega šolskega leta. Strokovni aktivi in celotni učiteljski zbor razpravljamo o doseženi ravni kakovosti, ocenimo rezultate, ugotovitve in sklepi predstavljajo izhodišče za akcijski načrt, ki ga vključimo v letni delovni načrt ob začetku novega šolskega leta.
Enkrat letno organiziramo zgledovalni obisk. Najmanj enkrat letno organiziramo obisk sorodne strokovne in poklicne šole v Sloveniji ali takšne obiščemo v okviru mednarodnih projektov mobilnosti učiteljev/predavateljev v drugih evropskih državah. Skupine učiteljev se udeležujejo mednarodne izmenjave s sorodnimi strokovnimi šolami, v katerih spremljamo sistem izobraževanja v različnih tujih šolah, predvsem strokovnega in poklicnega izobraževanja. Izkušnje in spoznanja skušamo uporabiti kot izhodišče za vpeljavo novosti.
Organiziramo srečanja, delavnice vseh učiteljev o delu, izvajanju vzgojno-izobraževalnega dela na šoli. Spremljamo mnenje in oceno vseh zaposlenih in prenašamo izkušnje v kolektiv. Izvajamo debatna srečanja in delavnice vseh zaposlenih, poimenovali smo jih »dobimo se v sredo«, vodijo jih članice skupine za kakovost ali posamezni učitelji, tako prenašamo pridobljeno znanje, nova spoznanja med zaposlene. Enkrat mesečno v okviru sredinih srečanj potekajo sestanki ali delavnice, na katerih sodelujejo vsi učitelji, v manjših skupinah se pogovarjamo o izbrani temi, skupne ugotovitve zapišemo in uporabimo v letnem delovnem načrtu ter vsakoletnem presojanju kakovosti določenega segmenta.
Pri izbranih učiteljih enkrat letno izvajamo napovedano hospitacijo. O ugotovitvah hospitacij se pogovorimo. Direktorica zavoda vsako leto izvaja določeno število hospitacij pri učiteljih, tako da vključi tiste, ki poučujejo splošnoizobraževalne, strokovnoteoretične predmete ter praktični pouk. V letnem delovnem načrtu je opredeljen natančen načrt hospitacij za tekoče šolsko leto. O ugotovitvah se direktorica pogovori s posameznim učiteljem, ta pa svoje izkušnje predstavi v okviru strokovnega aktiva.
Enkrat letno pripravimo akcijski načrt za razvoj kakovosti. V okviru projektov za presojanje kakovosti (POKI in biotehniška področja) na podlagi rezultatov predhodne evalvacije pripravimo akcijski načrt, njegovo uresničevanje pa sproti preverjamo. Redno spremljamo, preverjamo in evalviramo izvajanje akcijskega načrta, po potrebi ga dopolnjujemo ali spreminjamo posamezne načrtovane dejavnosti, v izvedbo vključujemo tudi ostale člane učiteljskega zbora.
V letnem delovnem načrtu vsako leto opišemo načrte za izboljšanje dosežene ravni kakovosti. V letni delovni načrt zapišemo načrtovani strokovni razvoj šole, aktivnosti za prihajajoče šolsko leto, s katerimi bomo spremljali kakovost in uvajali spremembe. Pozornost posvečamo kakovostnim odnosom med učitelji ter dijaki kot tudi med zaposlenimi, kakovostnemu izvajanju pouka in krepitvi zavesti o pripadnosti šoli. Vanj zapišemo ugotovitve sprotnih evalvacij in končne evalvacije predhodnega akcijskega načrta, na podlagi katerih oblikujemo novi načrt, v katerem upoštevamo sklepe iz pridobljenih podatkov evalvacije. Na začetku novega šolskega leta učiteljski zbor obravnava poročilo o uresničitvi letnega delovnega načrta, prav tako svet zavoda, ki ga tudi potrdi.
Zaposlenim omogočamo, da se letno udeležijo vsaj 5 dni usposabljanja, namenjenega izboljšanju kakovosti njihovega dela. Vsi zaposleni učitelji z letno pripravo ob začetku šolskega leta načrtujejo tudi svoje strokovno spopolnjevanje oz. usposabljanje. Del njihovega izobraževanja poteka na šoli, kjer se posvečamo pedagoškim temam za kakovostnejše odnose, izpeljavo razrednih ur. Strokovno se usposabljajo predvsem na seminarjih izven svoje organizacije, s sodelovanjem na kongresih, posvetih ali z udeležbo v mednarodnih projektih. Pridobljeno strokovno znanje, izkušnje učitelji izmenjujejo z ostalimi člani ali strokovnih aktivov ali učiteljskega zbora. Na skupnih srečanjih predstavljajo primere dobre prakse, ko gre za mednarodno sodelovanje, oz. novosti na strokovnem področju ali vodijo delavnice za kakovostnejšo izvedbo učnega procesa.
Imamo tedenska srečanja članov posameznih strokovnih aktivov in celotnega učiteljskega zbora. Člani strokovnih aktivov se sestanemo enkrat mesečno, srečanja smo poimenovali »sredine izmenjave«. Namenjena so izmenjavi izkušenj med učitelji strokovnih področij ali med sorodnimi strokovnimi aktivi, predstavitvi primerov dobre prakse za kakovostno izvajanje pouka. Učiteljski zbor se sestaja enkrat mesečno, srečanja smo poimenovali »sredina sodelovanja«, učitelji izmenjujejo izkušnje in odzive na vzgojno-izobraževalno delo. Predstavljamo sodelovanja s sorodnimi strokovnimi šolami doma in v tujini. Nanje so po potrebi povabljeni tudi predstavniki dijakov, ki predstavljajo delo in udeležbo v različnih projektih, tako šolskih kot izvenšolskih in mednarodnih, učitelje seznanjajo s svojimi izkušnjami. Z rednimi srečanji omogočamo sprotno obveščenost vseh članov učiteljskega zbora o vzgojno-izobraževalnem delu, samorefleksijo, ki nudi nabor predlogov, idej za uvajanje novosti in izboljšav.
Imamo opredeljen načrten pristop k spremljanju in razvijanju kakovosti izobraževanja V letnem delovnem načrtu in načrtu komisije za kakovost ter skupine za kakovost opredelimo ožje področje in kazalnike spremljanja in razvijanja kakovosti izobraževanja za posamezno šolsko leto. Skupina za kakovost izvede načrtovano samoevalvacijo. O svojem delu, pridobljenih podatkih in ugotovitvah sproti obvešča učiteljski oz. predavateljski zbor, na rednih srečanjih zbira predloge članov učiteljskega in predavateljskega zbora. Oblikuje akcijski načrt za vpeljavo sprememb in preverja realizacijo le-tega, o vsem pa poroča ostalim zaposlenim.
Imamo skupino za kakovost. Na šoli deluje skupina za kakovost, ki jo je imenovala direktorica zavoda na podlagi sodelovanja članic v projektih za presojanje kakovosti, ki na šoli že tečejo, in glede na vlogo, ki jo opravljamo v zavodu. Ima 5 članic, poleg direktorice zavoda povezuje obe organizacijski enoti, višjo strokovno in srednjo šolo, tako so v skupini tri predstavnice Poklicne in tehniške šole ter ena Višje strokovne šole. Izvaja samoevalvacijo glede na izbran predmet raziskave, določa kazalnike zbira in obdeluje pridobljene podatke. Skupina za kakovost najmanj enkrat letno poroča učiteljskemu (Poklicna in tehniška šola) in predavateljskemu (Višja strokovna šola) zboru o delu, sproti ju obvešča o poteku pridobivanja podatkov za določeno raziskavo v okviru samoevalvacije. Po potrebi so na predstavitev samoevalvacijskega poročila povabljeni tudi predstavniki drugih interesnih skupin oz. institucij (v okviru projekta POKI predstavniki Andragoškega centra Slovenije, predstavnik staršev, delodajalcev).
Imamo komisijo za kakovost na Višji strokovni šoli. Komisijo za spremljanje in zagotavljanje kakovosti študija sestavljajo predsednik in šest članov (pet predavateljev šole, tako da so zastopana vsa študijska področja) ter dva študenta (eden predstavnik rednih študentov in drugi predstavnik izrednih študentov). Predsednika in člane komisije za spremljanje in zagotavljanje kakovosti študija imenuje predavateljski zbor.
Imamo komisijo za kakovost na Poklicni in tehniški šoli. Na Poklicni in tehniški šoli deluje komisija za kakovost, ki jo je imenoval Svet zavoda Živilske šole Maribor dne 18. 12. 2006. Ima 5 članov, sestavljajo ga 3 predstavnice šole, po en predstavnik delodajalcev, staršev in dijakov. Sestane se dva- do trikrat letno, ob začetku šolskega leta, v sredini in ob koncu. Potrdi načrt spremljanja kazalnikov kakovosti, pregleda delo in sprejme poročilo o delu komisije. Komisija za kakovost enkrat letno poroča učiteljskemu zboru na Poklicni in tehniški šoli ter predavateljskemu zboru na Višji strokovni šoli o svojem delu, sodeluje s komisijo za kakovost na Višji strokovni šoli.
Usposabljamo se za sistematično delo pri razvoju kakovosti. Imamo 3 sodelavke, ki so se usposobile za izvajanje samoevalvacij po modelu POKI. 5 pa jih je usposobljeno za uporabo nacionalne baze vprašanj, ki jo je razvil Andragoški center Slovenije s sodelavci.2 sodelavki sta se izobraževali za izvajanje samoevalvacije v okviru projektov za presojanje kakovosti pod okriljem konzorcija biotehniških šol Slovenije. Glede na izbran predmet raziskave in določene kazalnike odgovorov o kakovosti izvajanja izobraževanja za dijake in odrasle udeležence članice skupine za kakovost pripravijo metodologijo samoevalvacije in izpeljejo samoevalvacijo. Listino kakovosti od sprejetja preverjamo v komisiji za kakovost vsake tri leta.