V obdobju od 9.7 do 22.7. 2006 je bilo na spopolnjevanju Pilgims veliko učiteljev iz Španije, Poljske, Slovenije, Avstrije, Italije, celo iz Islandije in Kanade, skupaj iz 29 različnih držav. Med njimi je bila tudi naša profesorica Sabina Slana Cvikl. V nadaljevanju si lahko preberete nekaj več o zanimivem seminarju NLP.
Država: Velika Britanija Kraj: Canterbury
Canterbury (slika 1, 2) leži v Angliji v pokrajini Kent približno 100 km JV od Londona. Mesto je v literaturi znano po Geoffrey Chaucerju in njegovemu delu The Canterbury Tales in slovi po svoji katedrali ( Canterbury Cathedral (slika 3)). Od leta 1170, od mučeništva nadškofa Thomasa Becketta so se množično zbirali tukaj romarji iz celega sveta. V bližini sta dve znani obalni mesti Herne Bay in Whitstable (slika 4), malce bolj oddaljeni je Dover in Leeds ter svetovno znano obmorsko letovišče Brighton (slika 5, 6).
Canterbury (slika 1, 2) leži v Angliji v pokrajini Kent približno 100 km JV od Londona. Mesto je v literaturi znano po Geoffrey Chaucerju in njegovemu delu The Canterbury Tales in slovi po svoji katedrali ( Canterbury Cathedral (slika 3)). Od leta 1170, od mučeništva nadškofa Thomasa Becketta so se množično zbirali tukaj romarji iz celega sveta. V bližini sta dve znani obalni mesti Herne Bay in Whitstable (slika 4), malce bolj oddaljeni je Dover in Leeds ter svetovno znano obmorsko letovišče Brighton (slika 5, 6).






Kent je najbolj rodovitno področje Anglije. Gojijo predvsem jabolka, hruške, češnje, slive, hmelj , oves, trto ter drugo. Že od daleč zaznavne so tipične hiše z dulcem na strehi, ki so sušilnice hmelja (oast houses). Narava je zelo neokrnjena, zaradi narodnih parkov. Slovijo po pivnicah (pubih (slika 7)) in dobrem pivu in vinu.

Seveda za nas najpomembnejša pa je univerza Kent, ki ima štiri velike šole: Keynes, Eliot, Rutherford in Darwin college in ki ima skupaj 25.000 študentov in dijakov. Predmeti, ki so na razpolago so različni od amerikanščine, antropologije, arhitekture, elektronike, računalništva, zgodovine do politike, psihologije, medicine, glasbe itd.
V obdobju od 9.7 do 22.7. 2006 je bilo na spopolnjevanju Pilgims veliko učiteljev iz Španije, Poljske, Slovenije, Avstrije, Italije, celo iz Islandije in Kanade ( slika 8 ), skupaj iz 29 različnih držav. Po sprehodu po kampusu pa sem opazila, da je bilo veliko študentov iz Azije, saj nekateri ne gredo domov čez počitnice. Kampus je ogromen, saj so vmes parki. Sama sem bivala v Park Woodu med samimi zajčki (slika 9) in vevericami nekje 25 min hoje do šole. Kampus ima tudi svoje trgovine, knjižnice, knjigarne in kantine, velik informacijski center, parkirišče in športna igrišča.
V obdobju od 9.7 do 22.7. 2006 je bilo na spopolnjevanju Pilgims veliko učiteljev iz Španije, Poljske, Slovenije, Avstrije, Italije, celo iz Islandije in Kanade ( slika 8 ), skupaj iz 29 različnih držav. Po sprehodu po kampusu pa sem opazila, da je bilo veliko študentov iz Azije, saj nekateri ne gredo domov čez počitnice. Kampus je ogromen, saj so vmes parki. Sama sem bivala v Park Woodu med samimi zajčki (slika 9) in vevericami nekje 25 min hoje do šole. Kampus ima tudi svoje trgovine, knjižnice, knjigarne in kantine, velik informacijski center, parkirišče in športna igrišča.


Stanovala sem v vrstni hiši (slika 10) skupaj s petimi učiteljicami iz Poljske in Nemčije. Vsaka je imela svojo sobo z umivalnikom, kuhinja in WC so bili skupni. Skromno, vendar čisto.

Seminar je potekal vsak delovni dan od 9.00 do 15.30 (slika 11). Med odmori (slika 12, 13) so delili čaj in kavo ter v času kosila kosilo v menzi. Popoldan in zvečer so se vrstile različne aktivnosti: športne aktivnosti, filmi, ogledi mesta, različni seminarji (metodologija, kako narediti ure bolj zanimive…), tudi učenje plesa (salse), japonsko slikanje itd.



Sedaj pa bi na kratko predstavila sam seminar NLP. Seminar je bil predviden za 64 ur in s praktičnimi vajami tudi izpeljan. Popoldan in zvečer smo se lahko udeležili tudi drugih seminarjev.
1. Priprave doma: – zbir slikovnega materiala in statističnih podatkov za predstavitev Slovenije, šolskega sistema in naše šole – prevod brošure iz slovenskega jezika v angleški jezik o Živilski šoli – višješolski program – prebiranje literature za NLP program
– 2. Opis vsebine spopolnjevanja NLP je zbor različnih tehnik in strategij za dosego boljše komunikacije med ljudmi in posledično izboljšanje učnega procesa v šoli. Metode učenja so zasnovane na uporabi vseh petih čutil. Če spremenimo jezik ( uporaba »pozitivnega« jezika, jezik kinestetika itd.) in uporabimo ob tem ustrezno neverbalno komunikacijo, s tem spodbudimo dijake, katerih zmožnosti, potenciali, do sedaj niso bili dovolj izkoriščeni, ker so po naravi drugačni od učitelja (pogosto so učitelji vizualni tipi). Program temelji na fleksibilnosti učitelja in na vzpodbujanju dijakov. To dosežemo z jasnimi cilji, s tesno povezanostjo z dijakom, ki jo dosežemo z izboljšanjem čutnega zaznavanja. NLP uporablja tudi »meta« program za boljše razumevanje drugače mislečih, ki imajo tudi drugačen način motivacije in uporabljajo drugačne metode za dosego cilja. Učitelj mora podati informacije oziroma snov na različne načine, da motivira vse učence in ne le »zlato« sredino.
Izvajalci so upoštevali priloženi program, čeprav so gradivo pripravljali sproti glede na število in želje udeležencev. Delo učiteljev oziroma metode so bile praktično naravnane, zato so bile ure dinamične in zanimive, tudi neponovljive. Veliko tega se lahko prenese v prakso. Za dodatna vprašanja so nam bili na razpolago odmori, del vsake vaje pa je bila tudi povratna informacija in ocenjevanje med udeleženci. Izobraževanje je potekalo v logičnem vrstnem redu in vzpodbuja evropsko dimenzijo v izobraževanju, saj ima učitelj v roki sredstva oziroma metode za boljšo izvedbo pouka, kjer je poudarjena večja odprtost med udeleženci oziroma med učiteljem in udeleženci.
Ker imamo veliko dijakov s posebnimi potrebami, imam sedaj kot učitelj sredstva, kako le te učinkoviteje vključiti v učni proces.
Dobili smo ogromno idej, kako pripraviti učne ure zanimivejše in pri tem upoštevati individualnost vsakega posameznika.
1. Priprave doma: – zbir slikovnega materiala in statističnih podatkov za predstavitev Slovenije, šolskega sistema in naše šole – prevod brošure iz slovenskega jezika v angleški jezik o Živilski šoli – višješolski program – prebiranje literature za NLP program
– 2. Opis vsebine spopolnjevanja NLP je zbor različnih tehnik in strategij za dosego boljše komunikacije med ljudmi in posledično izboljšanje učnega procesa v šoli. Metode učenja so zasnovane na uporabi vseh petih čutil. Če spremenimo jezik ( uporaba »pozitivnega« jezika, jezik kinestetika itd.) in uporabimo ob tem ustrezno neverbalno komunikacijo, s tem spodbudimo dijake, katerih zmožnosti, potenciali, do sedaj niso bili dovolj izkoriščeni, ker so po naravi drugačni od učitelja (pogosto so učitelji vizualni tipi). Program temelji na fleksibilnosti učitelja in na vzpodbujanju dijakov. To dosežemo z jasnimi cilji, s tesno povezanostjo z dijakom, ki jo dosežemo z izboljšanjem čutnega zaznavanja. NLP uporablja tudi »meta« program za boljše razumevanje drugače mislečih, ki imajo tudi drugačen način motivacije in uporabljajo drugačne metode za dosego cilja. Učitelj mora podati informacije oziroma snov na različne načine, da motivira vse učence in ne le »zlato« sredino.
Izvajalci so upoštevali priloženi program, čeprav so gradivo pripravljali sproti glede na število in želje udeležencev. Delo učiteljev oziroma metode so bile praktično naravnane, zato so bile ure dinamične in zanimive, tudi neponovljive. Veliko tega se lahko prenese v prakso. Za dodatna vprašanja so nam bili na razpolago odmori, del vsake vaje pa je bila tudi povratna informacija in ocenjevanje med udeleženci. Izobraževanje je potekalo v logičnem vrstnem redu in vzpodbuja evropsko dimenzijo v izobraževanju, saj ima učitelj v roki sredstva oziroma metode za boljšo izvedbo pouka, kjer je poudarjena večja odprtost med udeleženci oziroma med učiteljem in udeleženci.
Ker imamo veliko dijakov s posebnimi potrebami, imam sedaj kot učitelj sredstva, kako le te učinkoviteje vključiti v učni proces.
Dobili smo ogromno idej, kako pripraviti učne ure zanimivejše in pri tem upoštevati individualnost vsakega posameznika.
Cilj | Pomen cilja: Prioriteta 1 – 6 | Dosežen cilj: 1 – 6 |
tesnejši stik s sogovornikom (rapport, neverbalna in verbalna komunikacija) | 5 | 5 |
izboljšanje čutnega zaznavanja | 4 | 6 |
fleksibilnost | 6 | 6 |
jasno zastavljeni cilji | 3 | 6 |
uporaba NLP pri razumevanju jezika | 2 | 6 |
coaching | 1 | 6 |
Metaprograma in Diltove stopnje logičnega mišljenja, trije položaji percepcije so bili v celoti predstavljeni s praktičnimi primeri, kljub temu pa je potrebno kar nekaj časa in vaje, da se jih osvoji.
Opazili smo velike razlike v načinu zaznavanja in osvajanja snovi, s čimer smo spremenili svoje mišljenje glede dijakov s posebnimi potrebami oziroma problematičnih dijakov. Prišli smo do sklepa, da je vse v naših rokah in da lahko tudi dijake spodbudimo in pripeljemo do tega spoznanja.
Sabina SLANA CVIKL