Na Živilski šoli Maribor smo se januarja 2006 vključili v nacionalni razvojni projekt Ponudimo odraslim kakovostno izobraževanje – POKI, ki ga ob podpori Ministrstva za šolstvo  in šport  ter Evropskega socialnega sklada izvaja Andragoški center Slovenije. Najprej smo si zastavili vprašanja, kdo smo, kakšni smo, kaj bi radi dosegli. Oblikovali smo poslanstvo naše šole, vizijo ter vrednote.
Na podlagi uvodnega samoevalvacijskega vprašalnika, s katerim smo ugotavljali profil šole, smo določili področje in podpodročja raziskovanja kot tudi kazalnike kakovosti.
Izbrano področje so bili »učitelji«, podpodročji pa njihovo »stalno izobraževanje« in »razvojno-svetovalno delo«.
Pri prvem podpodročju smo izbrali naslednja dva kazalnika kakovosti: a) Motivacija učiteljev za spopolnjevanje za andragoško delo b) Pogoji za izobraževanje učiteljev za andragoško delo
Glavni subjekt, ki je pri tem sodeloval, so bili učitelji v programu izobraževanja odraslih. Za mnenje o določenih temah smo povprašali tudi ravnateljico in vodjo izobraževanja odraslih. Izvedli smo izpolnjevanje vprašalnika preko spleta, intervju z  ravnateljico in vodjo izobraževanja odraslih ter ugotovili naslednje:           večina učiteljev se je odločila za delo v programu izobraževanja odraslih na predlog vodstva šole;
          analiza dosedanje udeležbe na različnih strokovnih spopolnjevanjih je pokazala, da se učitelji le-teh sicer zelo pogosto udeležujejo, a andragoško usposabljanje zajema le manjši delež;
          pri ugotavljanju, katera oblika spopolnjevanja je najpogostejša, lahko sklenemo, da se največ učiteljev udeležuje organiziranih oblik, in sicer seminarjev;
          naši učitelji izražajo željo po dodatnem izobraževanju tako na andragoškem področju kot na drugih strokovnih področjih;
          pri udeleževanju na organiziranih oblikah izobraževanja navajajo učitelji določene okoliščine, kdaj bi bili pripravljeni prisostvovati na tovrstnih spopolnjevanjih (odločilne so vsebina, čas, kraj izvedbe);
          z obstoječimi možnostmi, ki jih ponuja šola svojim učiteljem za dodatno andragoško usposabljanje, so večinoma bolj ali manj zadovoljni;
          najpogosteje navajane ovire za udeleževanje na andragoškem usposabljanju sta čas in kraj izvedbe (največ jih navaja, da bi se izobraževalo med delovnim časom in v kraju, kjer so zaposleni);
          pri spremljanju potreb zaposlenih učiteljev glede njihovega izobraževanja se kot poglavitni subjekt najpogosteje pojavljajo vodstvo in vodje strokovnih aktivov; načrt izobraževanja vsakega posameznega učitelja je zapisan v njegovi letni pripravi, ki zaobsega  tudi osebni načrt dela, kot tudi v letnem delovnem načrtu šole.
Glede na zastavljene standarde kakovosti smo sprejeli naslednje ukrepe, ki jih bomo realizirali v prihodnjem šolskem letu:
          sprotno bomo obveščali učitelje o terminih ter vsebinah izvedbe izobraževanj, jih še vnaprej nenehno spodbujali, da se jih udeležujejo;
          potrebe in motive zaposlenih učiteljev bomo ugotavljali tudi z individualnimi letnimi razgovori, ki jih izvaja ravnateljica;
          zastavili bomo akcijski načrt izobraževanja posebej za andragoško usposabljanje, natančneje določili področja, teme izobraževanja na podlagi izraženih želja učiteljev;
          poskušali bomo najti najoptimalnejše termine izobraževanj, v primerih, ko lahko vplivamo na to (npr. izvedba na šoli);
          na šoli bomo organizirali najmanj dva seminarja in povabili zunanje strokovne sodelavce.

nacionalni razvojni projekt Ponudimo odraslim kakovostno izobraževanje – POKI, ki ga ob podpori Ministrstva za šolstvo  in šport  ter Evropskega socialnega sklada izvaja Andragoški center Slovenije. Najprej smo si zastavili vprašanja, kdo smo, kakšni smo, kaj bi radi dosegli. Oblikovali smo poslanstvo naše šole, vizijo ter vrednote.
Na podlagi uvodnega samoevalvacijskega vprašalnika, s katerim smo ugotavljali profil šole, smo določili področje in podpodročja raziskovanja kot tudi kazalnike kakovosti.
Izbrano področje so bili »učitelji«, podpodročji pa njihovo »stalno izobraževanje« in »razvojno-svetovalno delo«.
Pri prvem podpodročju smo izbrali naslednja dva kazalnika kakovosti: a) Motivacija učiteljev za spopolnjevanje za andragoško delo b) Pogoji za izobraževanje učiteljev za andragoško delo
Glavni subjekt, ki je pri tem sodeloval, so bili učitelji v programu izobraževanja odraslih. Za mnenje o določenih temah smo povprašali tudi ravnateljico in vodjo izobraževanja odraslih. Izvedli smo izpolnjevanje vprašalnika preko spleta, intervju z  ravnateljico in vodjo izobraževanja odraslih ter ugotovili naslednje:           večina učiteljev se je odločila za delo v programu izobraževanja odraslih na predlog vodstva šole;
          analiza dosedanje udeležbe na različnih strokovnih spopolnjevanjih je pokazala, da se učitelji le-teh sicer zelo pogosto udeležujejo, a andragoško usposabljanje zajema le manjši delež;
          pri ugotavljanju, katera oblika spopolnjevanja je najpogostejša, lahko sklenemo, da se največ učiteljev udeležuje organiziranih oblik, in sicer seminarjev;
          naši učitelji izražajo željo po dodatnem izobraževanju tako na andragoškem področju kot na drugih strokovnih področjih;
          pri udeleževanju na organiziranih oblikah izobraževanja navajajo učitelji določene okoliščine, kdaj bi bili pripravljeni prisostvovati na tovrstnih spopolnjevanjih (odločilne so vsebina, čas, kraj izvedbe);
          z obstoječimi možnostmi, ki jih ponuja šola svojim učiteljem za dodatno andragoško usposabljanje, so večinoma bolj ali manj zadovoljni;
          najpogosteje navajane ovire za udeleževanje na andragoškem usposabljanju sta čas in kraj izvedbe (največ jih navaja, da bi se izobraževalo med delovnim časom in v kraju, kjer so zaposleni);
          pri spremljanju potreb zaposlenih učiteljev glede njihovega izobraževanja se kot poglavitni subjekt najpogosteje pojavljajo vodstvo in vodje strokovnih aktivov; načrt izobraževanja vsakega posameznega učitelja je zapisan v njegovi letni pripravi, ki zaobsega  tudi osebni načrt dela, kot tudi v letnem delovnem načrtu šole.

Glede na zastavljene standarde kakovosti smo sprejeli naslednje ukrepe, ki jih bomo realizirali v prihodnjem šolskem letu:

  • sprotno bomo obveščali učitelje o terminih ter vsebinah izvedbe izobraževanj, jih še vnaprej nenehno spodbujali, da se jih udeležujejo;
  • potrebe in motive zaposlenih učiteljev bomo ugotavljali tudi z individualnimi letnimi razgovori, ki jih izvaja ravnateljica;
  • zastavili bomo akcijski načrt izobraževanja posebej za andragoško usposabljanje, natančneje določili področja, teme izobraževanja na podlagi izraženih želja učiteljev;
  • poskušali bomo najti najoptimalnejše termine izobraževanj, v primerih, ko lahko vplivamo na to (npr. izvedba na šoli);
  • na šoli bomo organizirali najmanj dva seminarja in povabili zunanje strokovne sodelavce.

Pri drugem podpodročju smo izbrali naslednja dva kazalnika kakovosti: a) Sodelovanje pri pripravi in razvoju učnega gradiva za odrasle b) Sodelovanje s stroko, z zunanjimi strokovnimi institucijami

Po analizi rezultatov, pridobljenih z vprašalnikom za učitelje in udeležence kot tudi z intervjujem ravnateljice in vodje izobraževanja odraslih, ugotavljamo naslednje:

  • večina naših učiteljev sodeluje z zunanjimi strokovnimi institucijami ali s partnerji, predvsem glede praktičnega pouka, najpogosteje navajane institucije so Zavod RS za šolstvo, Center za poklicno izobraževanje, Andragoški center Slovenije;
  • ugotavljamo, da pomeni 90 % tega sodelovanja udeleževanje na strokovnem spopolnjevanju, manjši delež učiteljev sodeluje na posvetih ali konferencah tudi aktivno, recimo s svojim prispevkom;
  • pri vprašanju, o katerih temah bi želeli biti bolje informirani, učitelji navajajo sodelovanje s partnerji, notranja organizacija dela v programu izobraževanja odraslih ter uspešnosti udeležencev ob zaključku izobraževanja;
  • učitelji navajajo, da jim izobraževalna organizacija omogoča tudi nadomeščanje med delovnim časom, večina je s tem zadovoljna;
  • pregledali smo obstoječe učno gradivo v programu izobraževanja odraslih, in sicer v programu živilec in živilski tehnik, ter ugotovili, da nas na tem področju čaka še veliko dela, predvsem je potrebno zagotoviti gradivo pri vseh predmetih in poenotiti način oblikovanja;
  • učitelji izražajo željo po pisnih navodilih oz. priporočilih za pisanje gradiva;
  • ker smo želeli ugotoviti zadovoljstvo udeležencev z obstoječim gradivom, smo jih vključili v raziskavo in jih povprašali po njihovem mnenju, izvedeli smo, da se največ učijo ravno po internem učnem gradivu in da so s tem, kar jim je bilo posredovano, bolj ali manj zadovoljni.

Glede na zastavljene standarde kakovosti smo sprejeli naslednje ukrepe, ki jih bomo realizirali v prihodnjem šolskem letu:

  • pripravili bomo anketne vprašalnike, s katerimi bomo ugotavljali pripravljenost za večje sodelovanje in povezovanje ter kako bi želeli sodelovati s stroko in z  zunanjimi strokovnimi institucijami;
  • učitelje bomo še naprej spodbujali, jih informirali o sodelovanju in jih vključevali v projekte;
  • pripravili bomo pisna navodila za pisanje gradiv;
  • pričeli bomo z urejanjem in dopolnjevanjem obstoječih gradiv in poenotenjem gradiv za vse predmete.
  • Objavljeno:
  • Kategorije: ICP